4 Haziran 2012 Pazartesi

Eee Bu Kadar yorgunluğun sonu tabii böyle olur.

Evet artık bu teleşa yorgunluğa dayanamadı bedenim yenik düştü,sanırım saman nezlesi oldum.Aslında geçen haftalarda da hastaydım hatta gözlerimde mikrop kapmıştı,ama bu sefer her yerim ağrıyor,geceleri kabus görmekten uyuyamıyorum,bugünden itibaren canım hiç bir şey yapmak istemiyor.Ama dayanmalıyım son bir hafta geçen haftada olduğu gibi bu haftada provalar,ordan oraya koşturmalar ve Cuma günü hem karne telaşı hemde akşam bale gösterileri olacak.Esas bomba bu yıl annelerde babalarla dans ediyor sonra şarkının yarısında kızlar anneleri kenara atıp babalarla dans edecekler.Geçen yılda kızım babası ile dans etmişti.Ama biz kenardan izlemiştik.Bu yıl hocamız anneleride düşünüyorum deyince başladık provalara.Bugün ikincisi var zaten önümüzde de 4 gün var artık hayırlısı...
Epey bir ara vermişim.Neler yaptım ben bu zamanda bir bilseniz kızımın anaokulu gösterisi hazırlıkları,provaları hem bale salonunda hemde kültür merkezinde,nihayet ehliyetimide çıkardım artık cüzdanımda,Cuma günü hem pazara gittim, hem kızımın yeni gideceği okula eşimle görüşmeye gittik,ordan tekrar provaya ve beklenen gün geldi kızımın anaokulu gösterisi için sabah kuoför ve çiçekçiye öğretmenimize verilmek üzere sipariş vermeye gittim.Ve hihayet anaokulundan mezun oldu kızım.O çok önemli bir şey diye algıladı ve sonunda mezun oldum sonunda mezun oldum diyor.
size hani çok uğraştığım kostümlerin özellikle kanatların resmini göstermek istiyorum.
Bu kızımın orjinal kelebek kanadıydı...İsveçten çok sevdiğim bir ablam H&M den almıştı .Burda bulmak imkansız olunca diğer kızlara terzide diktirdim.

                                           Bunlarda dikilenler üzerlerini
                                           simli yapışkanla ben süsledim...
                                                 Böceğimin dans kıyafeti...

                                       ve nihayet mezun oldu...
Ben bu hafta yine kolay pratik yemekler yaptım.Eve geç vakit gelip şip şak ne olabilir,işte bu makarna olur.


Mantı Makarna
Yarım paket fiyonk pastavilla makarna
200 gr kıyma
1 yemek kaşığı domates salçası 1 yemek kaşığı biber salçası
sarımsaklı yoğurt
tuz ve yağ
yağda kıymayı kavurun ve salçaları katın,haşlanan makarnadan bir kaç kaşık makarna suyunu kıymaya katın ve altını kapatın.Makarnayı haşlayın ve süzmeden içine koca bir bardak su katın böyle beş dakika bekletip süzün.Servis yaparken tabağa makarnayı dökün üstüne bolca  yoğurt ve sonrada kıyma sosundan dökün ve afiyet olsun...
Yanında da bol bol salata....
Kızımım gösterisi olduğu gün onlara söz vermiştim.Dondurmalı İrmik helvası yapacağıma ve işte...


Ben her zamanki tarifimi yapmadım.Özgür şeften almıştım bu tarifi ama sevmedim sıvı yağ ile ypmak iyi fikir değildi.Verdiği ölçüde gözüme az geldi ben 1 bardak irmikte koydum ama bu sefer şekeri az geldi gerçi içinde dondurma var çok şekerli olması şart değil ama biraz daha fazla olabilir.
Size olması gereken ölçüyü vereceğim...
Dondurmalı İrmik Helvası
2 bardak irmik
1.5 bardak şeker
1 bardak süt
1 bardak su
1 paket vanilya
100 gr margarin
ve maraş dondurma...
İrmiği yağ ile kavurun,hafif rengi değişince sırayla şeker,süt ve suyu katın bir kere karıştırın ve vanilyasını katın tencerenin kapağını kapatıp 1-2 dakika kaynatın ve sonra ateşi kapatın ve demlenmeye bırakın.10 dakika yeterli olacaktır.Bir kaseye helvayı koyun ortasını kenarlara doğru boşaltın bir çukur elde edin ama dipte irmik kalmalı ve dondurma koyun özellikle maraş olsun.Üstüne tekrar helva koyun ve tabağa ters çevirin.Üstüne ben nanede koydum ve onlarıda yedim çok güzel oldu tavsiye ederim.
Benden bu kadar hastalıktanmı bilmem şu an sıcaktan piştim ve kalkıp yemekte yapmam lazım sonra provalara akşama herkezi dolaşırım...Sevgiyle kalın...

20 yorum :

  1. mezun da olunmus :) hayırlısı olsun tebrık ederım :) bu aralar bende hasatayım bu havlardan olsa gerek gecmıs olsun cnm cok

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    yazını okuyunca kendimi görmüş gibi oldum. Son zamanlarda ki durumum benim de o. Herkese yetişmeye çalışıyorum tatlı bir yorgunluk diyordum ama vücudum bunu dinlemedi epeyce hastalandım. Şimdi çok şükür iyiyim.,Yeri ben o bale kıyafetli ve kepli fotoğraflarda ki güzeli.(MaşAllah diyorum)
    Üninersitesini de görmek kısmet olsun inşAllah.
    İrmik helvasının görüntüsü süper olmuş.Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  3. oyy oyy sevsinler onu.tam benim ufak kizim kadar.pek seviyorlar buyasta kelebekleri,susleri,pusleri.biraz buyuyup ergenlige girerkende siyah takiliyorlar.

    YanıtlaSil
  4. Canım geçmiş olsun.
    Minişinin "mezuniyetini" kutluyorum. En güzel günleri:)
    helvayı çok severim, ellerine sağlık, afiyetler olsun:)

    YanıtlaSil
  5. Kızın pek şeker maşallah hep böyle güzel günlerini görün canım.

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun canım.Kanatlara bayıldımmm.Ne güzel bir gece olacak.Yıllar geçse de unutulmuyor.Helva da makarna da çok güzel ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun canım, bende yeni atlattım. Kızın da çok cici maşallah. Ne güzel bir küçük hanım. Mezuniyetini tebrik ederim.Dondurmalı irmik helvası benim favorilerimdendir. Çok severim. Ne de güzel yapmışsın. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsun cnm. umarım iyisindir şimdi. kızını da tebrik ederim, nice mezuniyetler görün inş. :)

    YanıtlaSil
  9. canım benim öncelikle geçmiş olsun demek istiyorum...
    Allah şifa versin...
    ever gerçekten de çok yoğun görünüyorsun ...
    kolay gelsin...
    bu arada anne baba dansı dedin galiba sonra kızla baba...
    hadi bakalım çok güzel olucaktır eminim ...
    iyi eğlenceler...
    yemeklerin de güzel görünüyor canım...
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Geçmiş olsun arkadaşım, kendini bu kadar yorma artık. Kızın da çok şekermiş nice güzel diplomalara.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Masaallah seker sey pek de guzel olmussun. Allah basarilarini daim etsin. Daha guzel mezuniyetleriniz olsun canim.

    Ilkbaharla birlikte alerjik rahatsizliklar basliyor. Yorgun olunca bunyen zayif dustu herhalde. Cok gecmis olsun Pembe'cim.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. Atatürk baskılı bluzu yeni farkettim:) Çoook güzel....

    YanıtlaSil
  13. Geçmiş olsun canım umarım iyisindir.Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Mezuniyet için tebrik ediyorum:) Kelebek kanatlarına bayıldım. Onların miniklerinden benim de var arkadaşım hediye almıştı çok sevdiğim için kanatları:) kızın maşallah pek tatlı olmuş canım yaa:) mantı makarna en büyük kurtarıcı değil mi:)makarnaya tapıyorum diyebilirim. benim de bir domatesli sarımsaklı falan bir makarna yanına da bir salata yapasım var tabi şarap de eşlik etse fena olmaz. ben de yemekhanemizde çıkan yemeklerin durumuna göre evde yapıyorum çabuk çabuk:):)afiyet olsun yeniden. çok sevgiler ve tebrikler mezuniyetiniz için:)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba canim cok gecmis olsun, kizinda masallah cok tatli :)
    ellerinede saglik olsun diyeyim:)

    hatirimi sordugun icinde cok tsk.ler kismet olursa 7.7.12 dogum tarihimiz ama kizim erken gelecek gibi bilmiyorum 3 gündür kendimi hic iyi hissetmiyorum.

    Arkami toplayan olunca birseyler yapiyorum mutfakda olmayinca kolaya kaciyorum tabiki:)

    YanıtlaSil
  16. Maşallah çok tatlı şeker kızdı zaten kostümleride giyicence dahada bi güzel olmuş .Anaokulu mezunu oldugunu gördün inşallah üniversite mezunu oldugunuda görürsün. Mantı makarna nefis olmuş iştah açıcı ellerine saglık canım

    YanıtlaSil
  17. Merhaba,geçmiş olsun ,bu ara biraz rahatsızım tansiyonum yükseliyor ,dün gece acildeydim. Neyse düşürdüler.Daha iyiyim. Yalnız hiç bir şey yapasım gelmiyor kumaşlar bana bakıyor ben onlara:)) Ankara'da evi yerleştirdim.Zonguldağa döndük ,burdan Bartına geçicem inşallah,eşimin işleri var.Biraz orda kalıcaz .Sonra tatil planımız var ,yaz ayları gezme ayları böyle işte canım,sen nasılsın? Böceğin çok güzel olmuş yine,tebrik ediyorum.Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  18. Çok geçmiş olsun canım. Kuzucuk harika görünüyor. Benim yerime öp o şekeri. Kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. herkeze çok teşekkür ederim....ayrı ayrı yorum yazmak isterdim ama vakit dar...sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  20. Maşallah çok tatlı çok şeker hayırlısı olsun tebrık ederım :)

    Onu öp benim için

    YanıtlaSil