17 Ekim 2012 Çarşamba

Epey ara vermişim!!!

Geldim geldim burdayım zaten burdaydım da yazı yazmadım.Arkadaşlarımı gezmeye çalıştım.Ama bakıyorum bloglarımdan okuma listesine hepiniz buara liptonun reklam kampanyasına takılmışsınız onlar sayfalardan uzaklaşana kadar bende biraz dinlendim.Baktım yeni tarif yok.Bende dukan diet yemek tariflerinin verildiği yeni bir blog keşfettim facebookta da sayfası var 2 gün boyunca hep oraya takıldım çok güzel tarifler öğrendim,bir defterime tarifleri geçirdim,halada yazmak istediğim çok tarif var bugünde takılırım herhalde.Simla aslında (dukanyemektarifleri bloğunun yazarı)bizim hep yediğimiz bildiğimiz yemekleri dukana uyarlamış.Başarılıda olmuş yüzlerce takipçisi var hepside tarifleri denediklerini beğendiklerini ve iyi sonuç aldıklarından bahsediyorlar.Bana bu siteyi öneren kızlarımlamutfakta(Fatoşa)teşekkür ediyorum.Bu site sayesinde dukan dietini gönül rahatlığıyla yapabileceğimi hem sevdiğim şeyleri gönül rahatlığıyla yiyebileceğimi görmek beni mutlu etti.Tatlısız ve hamurişi yemeden nasıl günler geçireceğimi kara kara düşünüyordum ama yulaf kepeği ile yapabilecekleri görünce bu dieti daha çok sevdim.Kitap bitti ama ben hem iyileşmeyi hemde bayramı bekliyorum.Bayramdan sonra hemen başlıyorum...Şuan arşivim birikiyor en azından ozamanlar sizinle paylaşacağım bir çok tarifim olacak...Bugün dikişlerim alınıyor.Ama ikigündür canım hem acıyo hem çene kemiğimde bir zonklama var ara ara beni rahatsız ediyor.Sanırım biraz daha çekicem bu ağrıları...Diğer ameliyatı hemen olmuycam biraz daha toparlanmalıyım.
Size bahsetmiştim geçen hafta evlilik yıldönümüzdü ama bu ameliyat yüzünden kutluyamamıştık.Benimde aklıma fikir geldi haftasonu yine hava çok güzeldi yeni taşınan komşumuzu ve eski komşumu Nurhan ablamı ve Sevinç ablamla yine ailece görüştüğümüz ve geçen yıl beraber çalıştığımız aile birliğinden Vildanlarıda çağırdım.Ben bir gün öncesinden bütün tavukları sosladım(fotoğraf çekmediğim için üzgünüm)pikniktede çekemedim ama bir telaş vardı hem onları hazırlıyordum hem kahvaltılık sosu ve acılı ezme hazırlıyordum.Daha sonra paylaşacağım tepsi kebabını hazırlarken inanın fırsatım olmadı...Ama ilgilenenler için sos;yoğurt,sıvıyağ,pul biber,kekik,tuz,domates salçası,biber salçası(1 er kaşık)hepsini harmanlayın tavukları buna bulayın bırakın 1 akşam kalsın dolapta.Ben rahat rahat yiyebileyim diye tavukların göğüs olanlarını şişe geçirdik ama diğerlerinden de yedim çok yumuşacık olmuştu.O gün herkez bizim evlilik yıldönümüzü kutlamak için elleri hep dolu gelmişti.Çiğ köfte,sucuk,köfte de vardı menüde ve ben çayla birlikte yemek için un helvası yaptım.Yine çok güzel bir gün geçirdik.Yarın da pastamızı keseceğiz hep yapmak istediğim bir pasta vardı onu yarın yapıcam ama hazırlıkları bitti tabii kreması,pandispanyası hazır...Cuma günü paylaşırım sanırım.Sonrasında yoculuk var Antalya'ya gidiyoruz.Bayramda ordayız eğer vaktim olursa ordanda bir kayıt yaparım umarım.Ama şimdiden söz vermeyeyim...
En son kaydımda size bir patates çorbasından bahsetmiştim.anneeli ve festiganda gördüğümü ameliyatımın ertesi gün yaptım.Karnım acıktığında rahat rahat içtim.Oldukça doyurucuydu.Bence hiç durmayın hemen yapın derim...Evet havalar güzel gidiyor ama çorba içilmeyecek kadar da sıcak değil.Hele akşamları nasılda soğuk oluyor.Ben dişimden dolayı zaten hergece çorba pişirdim.İşte şimdi çorbanın tarifi;

 Fesleğenli Patates Çorbası
5-6 patates
1 soğan
1 kaşık un
fesleğen(ben hem taze kullandım hemde kurusunu)
2 yemek kaşığı yoğurt
tuz,sıvıyağ,tavuk suyu veya et suyu

Patatesi ve soğanı doğrayın sıvıyağda kavurun biraz renkleri değişince içine unu katın ve tekrar kavurun unun kokusu çıkınca içine tavuk suyu veya et suyunu dökün.Bende buzlukta et suyu vardı ondan koydum ama 1-2 bardak normal suda koydum(önce 1 bardak koyun eğer koyulaşırsa kıvam için su ilave edersiniz.)Artık bu aşamada kaynasın çorba daha sonra blendırdan geçirin,altını kapatın ocağın.Ben bu aşamada biraz sıcağının çıkmasını bekliyorum yoğurt çorbalarının kesilmemesi için. Bir kasede yoğurdu çırpın çorbadan az az kaseye dökün çırpın ve ilk sıcağı çıkmış çorbanın içine dökün karıştırın.Hemen tuzunu koymayın biraz homojenleşsin çorba daha sonra fesliğenini ve tuzunu koyabilirsiniz.Ben çok sevdim bu çorbanın tadını umarım sizde yapar seversiniz.

10 yorum :

  1. Tekrar paylaşımlarını görmek çok güzel.Ellerine sağlık geçmişler olsun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Oooh ne güzel çorba , ellerine sağlık ve hoşgeldin ;)
    Blogunu takibe alıyorum çok sevdim.

    YanıtlaSil
  3. ayy canımıniçisi yaa tez zamanda gçer inşaAllah ağrıların ...patates yemeyi o kadaar özledim kii:(((

    YanıtlaSil
  4. Nasıl oldun kuzu iyimisin biraz daha...Melihada aylarca çekti diş acısı şimdide sen. Eee hadi artık evlenme yıldönümü kutlamalarına marş marş. unuttuğumu sanma ömür boyu çok mutlu yaşa...

    YanıtlaSil
  5. Pzotifpembecim, evlilik yildonumunuz kutlu olsun, du dukan diet i cok meshur galiba Turkiyede, bende bir bakim bakalim..resimdekine gore senin pek ihtiyacin yok gibi ama saglik acisindan diye dusunuyorsun galiba:) Bu arada sayfama biraktigin guzel yoruma tesekkurler su imam bayildi ile ilgili cok guldum kendime.hatta kisada bir yayin yaptim vaktin olursa bir oku:)) Bayram dolayisi ile gorusemezsek iyi bayramlar sizlere benim icinde birkac parca baklava ativer agzina:)) sevgiler diyorum.

    YanıtlaSil
  6. Çok geçmiş olsun diş hiçbirşeye benzemiyor. Çorban nefis olmuş ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  7. tekrar geçmiş olsun canım,afiyet şeker olmuş,bayramdan sonrası içinde kolay gelsin :) diyet zor iş,sabır işi...

    YanıtlaSil
  8. hosgeldın canım, oncelıkle gecmıs olsun. sonra da evlılık yıldonumunuz kutlu mutlu olsun:) bır de ellerıne saglık corban sahane gorunuyor:)

    YanıtlaSil
  9. Ohhhh miss gibi canım ellerine sağlık, geçmişler olsun canımmm... diyette olan biri olarak sana da bana da başarılar kuşum...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  10. Ben yazın bile seviyorum çorbayı. Onun yeri ayrı çünkü. Ellerine sağlık tatlım. Şifa olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil