1 Ekim 2012 Pazartesi

Hafta Başı....

Herkeze mutlu bir hafta diliyorum.Umarım bu havalar böyle biraz daha devam eder.Tatlı hafif bir rüzgar  yer yer esintili,güneşin yaz mevsimindeki gibi cayır cayır yakmaması,güneş ışınlarının dik dik gelip gözüne girmeden şöyle yatay geçişlerle hiç rahatsızlık duymadağımız ılık bir Ekim geçiririz umarım.Ben sonbaharı çok seviyorum.Çoğu kimse sevmez kasvetlenir karamsar olur,sabah kalktığında kendini yataktan kaldıramaz.Bir çok kişi sonbaharda ne giyeceğini bilmez ince giyinir üşür,kalın giyinir terler.Ben zamanla bunlarıda yaşayarak öğrendiğim için bu konulardan da müzdarip değilim bu sabah 5.30 da kalktım gayet dinç ve mutlu kalktım.Bu ara kullandığım ağrı kesicilerden gece saat 12 yi görmüyorum o ayrı konu tabii.Ama uykumu almıştım bizimkileri uyandırma saatine 1.5 saat var e ne yapayım kitap okuyayım...En azından daha çok okuduğum için buaralar bütün okumak istediğim kitapları bu hızla bitirebilirim.Bu havalarda ne giyeceğim meselesine gelincede,kendime zamanla ince farklı renklerde hırka ve gömlekler aldım.Eğer spor giyinirsem gömlek giyip  önünü açıyorum içimede bir penye,eğer daha süslü bir bluz,yada gömlek giyersemde onun üstüne bir hırka giyiyorum.Artık sabahları ve akşamüstleri çok serin olup gün içinde çok sıcak havalar oluyor.Ayakkabı seçiminde ise artık bizim burda sandelet ve terlik mevsimi geçti.Hele benim gibi kansızlık çekenler zaten hiç tercih etmez bu mevsimde.Ama ben önü açık  ve yanları açık bir ayakkabı giyip hem yazdan  birden kopmuyorum hemde kapalı ayakkabılar,yada botlar giyip zaten kışın bol bol giyeceğimiz botlardan sıkılmamış oluyorum.Bakıyorum buara tv lerde yada bizim burda dışarıda bot giyenler başladı ben bu olaya altı kaval üstü şişhane diyorum.Üstünde yazlık altında kışlık bana komik geliyor ama bunları kast etmiyorum...Bu modeller hem şık hemde çorapsız giyildiği için bence çok sezonluk...
                                          bu arada bu satılıkmış:)))

Bide bunları çorapla giyinenlere çok kızıyorum.Eğer böyle bir bot giyilecekse çorap çok itici oluyor.
Ayy nerden nereye geldik.Ama benim bloğum zaten her telden bildiğiniz üzere sadece yemek tariflerini paylaşmıyorum.Hayatın ta kendisini yazıyorum.Bazen yeni öğrendiğim bir tırnak boyama stilini,ya el yapımı ürünlerini,yada eğitimden yada yaşadığım yerden bahsediyorum.Aslında hoşuma gitti modadan da bahsetmek.Takip ettiğim arkadaşlarım var bloglardan zevkle okuyorum...Acaba bende xl bedenli hanımlara ne giyeceklerini yada ne giymeyecekleri ile ilgilimi yazsam???yok yok şaka şaka ben bu bloğumda ara ara değinmekten memnunum aslında daha çok yer vermeliyim.Kimi zaman spordan platesten bahsediyorum ara sıra bizim giyeceklerimizden de bahsedeyim...Moda zevkli bir konu ya giyinmek takmak takıştırmak.Asla kadınların vazgeçmeyeceği konular.Bir kadın 7 sinde neyse 70 şinde de aynı oluyor.Benim annem mesela hala gösterişli takıları sever,bluzları sever,ruj sürmeden sokağa çıkmaz.Hatta bu yaz kızım sürekli anane sen neden evde de süslüsün diyor banada soruyor ananem neden süslü diye...
Evet konular birikti buaralar yemek resimleri birikti nerden başlıyacağımı ve öncelik sırasına bir türlü karar veremiyorum.Haftasonları interneti açmama kararımdan son derece mutluyum ama tabii bu sefer birikmeler fazla oluyor.Hele haftaiçi 2-3 kayıt yapmadıysam bu noktaya geliyorum.Aslında bazı konuları sıcağı sıcağını anlatmak ve paylaşmak gerekli...
Karar verdim haftaya renkli birşeylerle başlıyalım...


Bu cup cakeler Haziran ayında eşimin doğum gününe yapılmıştı.Ben baktım en son Haziran 9 da kayıt yapmışım.Sonrasında hatırlarsanız belki kızımın bale gösterisi okul gösterisi,siparişler derken ve yaz tatili ve seyahatlerden kayıt yapamamıştım.İşte bu kekler ozaman yapılmıştı.Hani terzi kendi söküğünü dikemez derler ya işte doğru...O ara ben mutfakta tepsi tepsi poğaça yapıyordum arkadaşlar ben gidicem diye buzluklarına poğaça istifliyorlardı...Birgün önce bir arkadaşımın oğlunun sünneti,kızın gösterisi hepsi aynı haftasonuna denk gelince ben eşime pasta yapmayı unuttum:((((
Oda tabii bozuldu...Hemen mutfağa girdim pazar günüydü cup cake yaptım ve aldım şeker hamurlarını kızımla birlikte başladık süslemeye kızımında çok emeği var bunlarda...

                                          Küçük olan kızımın yaptığı...

                                         Buda menümüz eşimin sevdikleri...

Paçanga böreğiiMercimek köftesi ve Çin  Salatası (pirinçli)...
Benim şehriyeli çin salatam aslında bir uydurma ama bu internette olan bir tarif.Fakat eğer hala benimkini yapıp yemediyseniz çok şey kaçırmışsınızdır.O salatayı kim yediyse müptelası olmuştur.Benim spesyalim bir toplantı yada gün olacaksa benden öncelikle onu isterler sonrada salad olivie...Bilmeyenlere tekrar link veriyorum burdan bakabilirsiniz.http://yuksektopuklar77.blogspot.com/search?updated-min=2011-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2012-01-01T00:00:00-08:00&max-results=29
(buarada arşivde kendim çok aradım ama çin salatam çıkmıyor salata deyince salad olivie çıkıyor...sonradan nedenini hatırladım ben sipariş alıyorum bu salatadan diye tarifini çok istediler diye sildim.)Burdan öğrenirlerse ne anlamı kalacak yaptığım işin...İsteyen olursa bildiğim blogcu arkadaşlarıma tarif veririm yorumdan yazarsanız istediğinizi...
Çin Salatası(Pirinçli)
Evde kalmış sade pirinç pilavı varsa ondanda olur.Ama sıvı yağ ile yapılmış olmalı,eğer tereyağ katıyorsanız pilava sakın denemeyin.
kişi sayısına göre 1-2 su bardağı piriç haşlanacak
kornişon turşu
haşlanmış tavuk eti ve didiklenmiş olacak
taze soğan,maydonoz,dereotu,kırmızı biber turşusu,mısır,ceviz,
nar ekşisi ve zeytinyağ tuz.
Bütün malzemeleri karıştırın.Hepsi bu...
Bu salata tarifim 76.Hafta Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğine gidiyor...Arkadaşıma kolay gelsin.http://www.fusununmutfagi.blogspot.com/


15 yorum :

  1. canımmm geldiğinde mutlaka haber ver her konuda yardımcı olmaya çalışırım.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  2. Cok dogru soylemissin canim kendi sokugumuzu dikemiyoruz:)) Kizim 3 yasina yaklasacak ben hala bir dogum gunu pastasi yapamadim kizima. Bu hafta da buyuk oglumun dogum gunu ve ben de hala hicbir kipirdama yok:)) Allah saglik versin en onemlisi ...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Şu burnu açık ayakkabıları çorapla giyenlere bende sinir olurum birde parmakları balkondan sarkan çocuklar gibi gözükürsede sinir olurum ayakkabı çok güzel olabilir ama ayakta güzel durmuyorsa giymeyeceksin benimde ikinci parmak uzun nice ayakkabılar beğendim ama almadım :) ay bende amma dertliymişim bu konuda yaza taşınıyormuşsunuz merkeze mi ilçelerinden birine mi belli mi

    YanıtlaSil
  4. Aycacim Bunun tarifini sordunmu?

    http://www.yemalilar.com/2011/08/blog-post_09.html



    Malzemeler:

    Küçük patlıcan: 2 adet

    Yumurta: 2 adet

    Galeta unu

    Tuz ve karabiber

    Soğan ve sarımsak tozu



    İlk başta patlıcanları közleyin

    Közlediğiniz patlıcanları biraz soğutun

    ve kabuklarını soyun

    Sonrasında bir çatal yardımıyla yumurta çırpılır

    Tuz ve karabiber -Soğan ve sarımsak tozu ekleyin


    patlıcanlar tek tek önce yumurta , sonra da galeta ununa bulanıp

    Ikinci kez aynı prosedürü tekrarlayın.

    Patlıcanları sıvı yağda teflon tavada pişirin.


    afiyet olsun


    yemaklarda cupcakelarda gozal olmus ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. tarifler çok güzel görünüyor..
    ellerinize sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ben geldim antalya sıcak gülüm dün yağmur yağdı biraz bu gün daha iyi bu ayakkabılarda çok hoş ben çok yüksek giyemiyorum malum arılar geri gelecek diye korkuyorum.
    pastalarda güzel canımcım.
    bana yağların kokusunu sormuşsun.
    kokuyo canım sen nasıl uygularsın bilmiyorum ben ondan gezmeleribile terkettim işim sadece sağlığımı geri kazanmaktı.:)

    YanıtlaSil
  7. şEKERİM BU AYAKKABILAR İLE NASIL YÜRÜYORLAR Kİ ÖNE DÜŞECEK GİBİ AŞIRI YÜKSEK...

    hER TELDEN YAZAN BİRDE BENİM YEMEKDE VAR ANIDA, SU DA VAR SABUNDA AMA DOKUNDURMADAN:))

    ÇİN SALATASI HARİKA OLUYOR BENDE SEVİYORUM. sEVGİLRİMİ BIRAKTIM SANA..

    YanıtlaSil
  8. bende sonbaharı sevenlerdenim senin gibi.ayakkabılar çok tarzım değil ama dördüncü fena değilmiş. her şey çok güzel olmuş seninde kızının da ellerine sağlık,çoktan afiyet olmuş bile :)

    YanıtlaSil
  9. Guzel bir blog her telden..cup cake lerde cok guzel gozukuyor .sevgilr

    YanıtlaSil
  10. Burda da gündüzleri yaz gibi sıcak hava var ve sandalet, şort giyiliyor hala ama akşama doğru soğuyor baya :) Ben sonbahara denince ekim -kasım diyorum (eylül bence yaz ) :)
    çin salatasını bende çok severim annem yapar hep :P

    YanıtlaSil
  11. Canım burası senin, istediğin içinden gelen her şeyden bahset .
    Cupcakeler çok sevimli olmuş, senin de kuzucuğunda ellerinize sağlık.
    Birgül çoktan döndü, katarakt ameliyatı oldu, gözlerini çok yormamak için blogunu güncellemiyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. herşey yine çok güzel görünüyor:)) bende çin salatasını çok severim ben içine zar şeklinde doğranmış patesleri kızartıp koyuyorum ve maydonoz,rendelenmiş havuç,kornişon turşu,maydonoz ve dereotu ama senin tarifide mutlaka deniyicem tavuk3mısır ve cevizlede daha farklı bir lezzet olur gibime geliyor:)))) sevgiyle kal bu arada yeni bebeğime bakmayıda unutma. Ayrıca sen ve senin gibi birkaç arkadaşımın ısrarı üzerine birde satış blogu açmayı planlıyorum şimdilik header ve etiket hazşrlama aşamasındayız headreim hazır olunca mutlaka fikrini alıcam ayrıca üzerine bir söz falan yazdırsammı diye düşünüyorum bir fikrin varsa denlioznur@windowslive.com adresime düşüncelerini yaz

    YanıtlaSil
  13. canım güzel yorumun için teşekkür ederim..bu aralar o kadar yoğunum ki hem sizleri hem bloğu çok ihmal ettim..ilerleyen zamanlarda acısını çıkartacağız inşallah.sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. baska bır arkadasın blogunu ararken buldum sızı:)) ıyı kıde bulmuşum ne kadar guzel şeyler var.....özbur un blog adresını bılıyormusunuz acaba ..bu yorumun bı ustunde yorum yazan arkadas:))9

    YanıtlaSil
  15. Merhaba kaliplari nerden aldiniz ozellikle barbie olani aylardir ariyorum ama bulamaidim

    YanıtlaSil